کارگردان پروژه سی: پیش‌تولید را از دی ماه شروع کردیم و در روز اول تیر وارد تمرینات رسمی خواهیم شد

«اصغر دشتی» کارگردان پروژه سی گفت: «این پروژه برای من به عنوان کارگردان، تفاوت اساسی با سایر پروژه‌های تئاتر داشته است. ما معمولاً به عنوان کارگردان تصمیم‌گیرنده هستیم؛ اما این پروژه پیشنهادی بود که از طرف جناب پورناظری و شجریان داده شد و من افتخار همکاری در آن را داشتم. بخش جذاب و جالب پروژه این است که برای نخستین بار تعدادی آرتیست گردهم آمدند و در یک تعامل سعی می‌کنند اثری که چند رسانه را کنار هم قرار می‌دهد به عنوان اثر واحد به تماشاگران ارائه دهند. پیش‌تولید را از دی ماه گذشته شروع کردیم و در روز اول تیر وارد تمرینات رسمی خواهیم شد و از 15 تیر هم پروژه را ارائه می‌دهیم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در این پروژه بازیگران هم خوانشی روی صحنه داشته باشند گفت: «در این پروژه تمام تلاشی که تیم انجام می‌دهد بر این بود که بتواند هم‌نشینی درست و جالب توجهی در حوزه تئاتر و موسیقی و ویدئو مپینگ اتفاق بیفتد. تلاش ما این بود که در نهایت یک اثر واحد دیده شود و مخاطب به سختی بتواند موسیقی و تئاتر و ویدئو را جدا کند. در این پروژه بازیگران آواز نمی‌خوانند. دیالوگ‌نویسی‌‌های خانم ثمینی آهنگی درون کلام دارد که ما تلاش می‌کنیم در لحن و بازی و ارائه روی صحنه بتوانیم به لحاظ شنیداری فضای خوشایندی را برای تماشاگران ایجاد کنیم. موسیقی در این پروژه برای خودش کاراکتری پیدا کرده و تلاش خانم ثمینی این بود که بتوانند این ترکیب را در نمایشنامه ایجاد کنند. بستری که در نمایشنامه ایجاد شده به من به عنوان کارگردان فضای امنی می‌دهد که بتوانم این هم‌نشینی را در نهایت با توان اندکی که دارم به ثمر برسانم.»

اصغر دشتی توضیحات بخش ویدئو مپینگ را این‌طور تکمیل کرد: «در زمینه ویدئو مپینگ بیش از 200 شرکت و آرتیستی که در ایران فعالیت می‌کردند را بررسی کردیم و آثارشان را دیدیم و در نهایت شرکتی را انتخاب کردیم که نهایت همکاری داشتند. در این زمینه از یک مدیر تکنیک از هلند هم دعوت کردیم، چون مسائل تکنیکی پروژه پیچیده است.»